MESTERHÁRMAS AZ AUTÓVILLAMOSSÁG TERÜLETÉN

 

aloldaltermekek aloldaljavitas aloldalwebshop 

 

 

 

Ford T-Modell indítómotor

Ritkán találkozunk a Ford T-modell indítójával, ezért aztán még nagyobb lelkesedéssel és figyelemmel javítjuk, hogy még 100 évig az úton tartsuk ezt a csodás autót. Minden autók apját. Nem mellesleg magyar vonatkozással is dicsekedhet ez az autó, hiszen tervezői csapatában két neves magyar autókonstruktőr is jelen volt: Galamb József és Farkas Jenő.

A Ford T-modell elnevezésű autót 1908-tól 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége. Beceneve "Bádog Böske" (Tin Lizzy) volt.  Ez a gépkocsi mindössze 540 kilogrammot nyomott, köszönhetően annak, hogy a benne rejlő 22 lóerős, négy hengeres motort egy nem sokkal korábban feltalált, de a korábbi anyagoknál sokkal könnyebb – ám tartósabb – acélötvözetből készítették el. Az autó kétsebességes váltóval, valamint egy – Galamb József által megtervezett – mechanikus kuplunggal működött, és képes volt akár az óránkénti 60 kilométeres sebesség elérésére is.

 

Az első ilyen jármű 1908. október 1-jén került piacra a detroiti Ford Motor Company gyárából, melyet ettől a naptól kezdve 825 amerikai dollárért lehetett megvásárolni. Néhány év alatt a világ legelső népautójává vált, melyből az évek alatt összesen 15 millió (!) darabot adtak el (ezt a számot csak a Volkswagen híres bogárhátúja tudta felülmúlni). Ha ezek közül valamelyiknek elromlik az indítómotorja, akkor a Fer-Vill szakemberei még mindig meg tudják szerelni. Így került hozzánk a képen látható darab is. 

 

ford-t-modellford t-modell_2ford t-modell_4

 

hotline

Ampervadász

Kövessen a Facebookon!

Hírlevél